چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

گروه حوادث-مهدی آیینی: 5 دانشجوی تنبل برای قبولی در امتحانات پایان ترم نقشه عجیبی کشیدند

آنها با انتشار آگهی استخدام فارغ‌التحصیلان ممتاز در روزنامه‌ها، 5 نفر را استخدام کردند تا به جای آنها در جلسه امتحانات پایان ترم شرکت کنند.

مدتی قبل زمانی که امتحانات پایان ترم در دانشگاهی در غرب تهران در حال انجام بود و دانشجویان سر جلسه امتحان نشسته بودند، یکی از مراقبان جلسه امتحان متوجه ماجرای عجیبی شد.

او که تمام دانشجویان را به خوبی می‌شناخت، وقتی متوجه مردجوانی  شد که مشکوک به‌نظر می‌رسید، ماجرا را با مسئولان دانشگاه در میان گذاشت.

به این ترتیب بررسی مدارک شناسایی دانشجوی جوان آغاز شد و مسئولان دانشگاه با مشاهده شناسنامه این جوان متوجه شدند وی یکی از فارغ‌التحصیلان همین دانشگاه است که مدتی قبل با رتبه ممتاز مدرک تحصیلی‌اش را دریافت کرده بود و حالا به جای یک دانشجوی دیگر در جلسه امتحان نشسته و سرگرم پر کردن برگه امتحانی بود.

با مشخص شدن این موضوع، ماجرا به پلیس گزارش شد و مرد جوان پس از بازداشت به دادسرای ناحیه 2 تهران انتقال یافت.

متهم وقتی مقابل قاضی ارجمندی - بازپرس شعبه 11 - قرار گرفت لب به اعتراف گشود و گفت: مدتی قبل با معدل خوبی توانستم در رشته مهندسی فارغ‌التحصیل شوم اما در این مدت نتوانستم شغل مناسبی پیدا کنم.

چند روز قبل وقتی روزنامه‌ها را ورق می‌زدم متوجه آگهی استخدام فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی شدم و با شماره‌ای که در آگهی بود تماس گرفتم.

از آن سوی خط صدای مرد جوانی را شنیدم که می‌گفت مدیرعامل شرکتی در غرب تهران است و از من خواست برای دیدن او به این شرکت بروم. وقتی خودم را به آنجا رساندم پسر جوانی را دیدم که دانشجوی همان رشته‌ای بود که من در آن فارغ‌التحصیل شده بودم.

او از من خواست در ازای دریافت 200 هزار تومان به جای او در جلسه امتحان شرکت کنم و من که مدت‌ها بیکار بودم و وضع مالی خوبی نداشتم پیشنهاد او را قبول کردم.

به این ترتیب مهدی مدارک جعلی مورد نیاز برای حضور من در سرجلسه امتحان را آماده کرد و من هم با در اختیار داشتن این مدارک به دانشگاه رفتم اما یکی از مراقبان متوجه موضوع شده و راز ما برملا شد.

بازپرس ارجمندی پس از شنیدن اعترافات متهم، دستور احضار رئیس شرکت را به دادسرا صادر کرد. دانشجوی جوان که تصور نمی‌کرد دستش رو شده باشد پس از حضور در دادسرا گفت: وقتی نتوانستم خودم را برای امتحانات پایان ترم آماده کنم، فکری به ذهنم رسید و تصمیم گرفتم از فارغ‌التحصیلان ممتاز در رشته تحصیلی‌ام برای شرکت در جلسه امتحان کمک بگیرم.

به این ترتیب در روزنامه آگهی استخدام فارغ‌التحصیلان این رشته را چاپ کردم و پس از آنکه تعدادی متقاضی به شرکتم آمدند از بین آنها بهترینشان را برای معرفی کردن به جای خودم در سر جلسه امتحان انتخاب کردم و با پرداخت مبلغی قرار شد وی به جای من امتحان دهد.  بازپرس شعبه 11 دادسرای ناحیه 2 تهران با بیان این خبر گفت: به غیر از مدیر شرکت تا‌کنون 4 جوان دیگر که با شگرد چاپ آگهی استخدام در روزنامه‌ها اقدام به شناسایی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها کرده و از آنها برای حضور در سر جلسه امتحان استفاده کرده‌اند، دستگیر شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر برای تمامی این متهمان قرار قانونی صادر شد و تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 63678

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز